Уявіть собі світ, в якому є можливість створити надійні зв'язки між будь-якою кількістю людей. Світ, в якому транзакційні витрати, час і відстань зменшуються майже до нуля. Світ, який миттєво доступний зі смартфона в будь-якому місці і в будь-який час.
Ця глобальна революція, яка можлива завдяки базам даних, пошуковим системам і зв'язку, почалася. Вона дозволяє людству звільнитися від обмежень минулого. Ми починаємо робити те, що ми вміємо найкраще: колаборація і спільне споживання. У безпрецедентних масштабах цей значний нереалізований потенціал для спільного споживання розблоковано і починає розвиватися на зовсім новому рівні, створюючи при цьому цінність для всіх.
Завдяки платформам, які з'єднують однолітків і дозволяють створювати довіру в режимі онлайн, люди все частіше діляться товарами, знаннями, грошима, навичками, мережами, контентом і так далі. За допомогою цих платформ повертається здатність людей робити ще більш значний внесок у суспільство і економіку. У той же час в глобальному масштабі переглядаються відносини між економічними і соціальними суб'єктами.
Ми стоїмо на порозі нової ери, ери спільного споживання, яка накладає відбиток на масштаби і формат наших відносин з іншими.
Спільне користування товарами
Доступ до товарів, якими тимчасово не користуються інші, призводить до значної зміни поведінки: люди починають цінувати можливість передати в тимчасове користування, а не просто бути власником, особливо, якщо дані товари є дорогими або ж вимагають технічного обслуговування. Хорошими прикладами є автомобілі і будинки, якими можна ділитися на платформах зі спільного користування автомобілів, поїздок, тимчасової оренді або обміну будинками.
Спільне споживання знань
Вікіпедія або MOOCs (Massive Open Online Courses) допомагають зробити доступ до знань по всьому світу простішим, забезпечуючи можливість слухати одних з кращих викладачів нашого часу в режимі онлайн в будь-якому місці і в будь-який час. Що стосується контенту, то він створюється спільно, а доступ до освіти стає універсальним.
Краудфандинг
На платформах краудфандингу підприємці, творчі особистості, студенти і будь-хто з ідеєю в країнах, що розвиваються і розвинених країнах можуть отримувати фінансування за рахунок інвестицій, кредитів або пожертвувань, зроблених приватними особами, яким сподобалися ідеї і проекти.
Краудфандери отримують можливість бути частиною проекту, підтримувати його і допомагати розвиватися. Крім цього, вони діляться досвідом і цим підвищують цінність своїх інвестицій.
Спільне споживання часу і навичок
Кожен з нас тепер може ділитися своїм часом і навичками з іншими завдяки таким платформ, як Upwork, TaskRabbit, Hopwork або Thumtack. Незалежно від свого віку або досвіду люди діляться часом і талантами на власних умовах.
Спільне споживання контенту
Дистрибуція ліцензійного та особистого контенту зробила справжню революцію. Навіщо купувати фільм, який буде лежати на полиці, якщо він може бути доступний в хмарі завжди і скрізь? Завдяки таким сервісам, як Netflix, Spotify і Deezer, онлайн доступ переважає над власністю в таких масштабах, що це переосмислює існування цілих галузей. Особистий контент працює за таким же прикладом в Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube і Dropbox.
Ера спільного споживання є логічною еволюцією, яка почалася з руйнівних нововведень в 2000-х, а в даний час дозволяє людям масштабувати свої зв'язки і отримати доступ до рішень, які найкраще їм підходять. Але феноменальним зростанням і тривалою підтримкою цих моделей найкраще можна пояснити на наслідки і вплив спільного споживання.
Ера спільного споживання створює нові взаємодії між людьми з абсолютно різних соціально-професійних, культурних спільнот або поколінь; люди, які ніколи б не зустрілися, вирішили поїхати разом. Крім друзів і знайомих, кількість людей, яким ви довіряєте, різко збільшується. Оптимізація ресурсів, притаманних економіці спільного споживання, неоціненна в вирішенні екологічних наслідків наших споживчих звичок.
Сьогодні відходи - це вже не варіант. І коли товар може генерувати цінність, з'являється висока ймовірність, що ми повернемося до вищої якості стійких моделей виробництва, а не будемо створювати короткострокові одноразові товари. Спільне споживання також дозволяє підвищити купівельну спроможність, а приватні особи можуть монетизувати використання своїх непрацюючих активів (для яких немає попиту або ж не існує відповідних платформ) при мінімальних витратах, дозволяючи пропонувати товари і послуги за низькими цінами.
Як Джеремі Ріфкін, автор третьої промислової революції, пише: «Ми ніколи не припускали, що технічна революція буде настільки велика, що сьогодні вона може зменшити граничні витрати для великої кількості товарів і послуг практично до нуля, що робить ці товари і послуги майже безкоштовними».
Ці переваги мають справжнє вплив на якість життя. У разі BlaBlaCar, перешкода великої відстані зводиться до нуля. Меріем, одна з наших користувачів в Іспанії і студент MBA в Севільї, використовує BlaBlaCar, щоб їздити до свого нареченого, який живе за 300 км. Ще один користувач, Тьєррі, працює в 250 км від дому та має можливість бачити свою дочку частіше, завдяки доступному рішенням подорожей, які не існували б, якби не було спільного споживання між мільйонами користувачів по всьому світу.
Всі запрошені, щоб розвивати економіку спільного споживання разом. Спільне споживання підсилює нашу цілеспрямованість, збільшує добробут і зменшує кількість вуглецю в атмосфері. Простіше кажучи, спільне споживання - це життя.
Схожі статті