47% українських водіїв їздять на дизелі та більше половини задумуються пересісти на електрокар чи гібрид. Як війна вплинула на українських водіїв

47% українських водіїв їздять на дизелі та більше половини задумуються пересісти на електрокар чи гібрид. Як війна вплинула на українських водіїв

Майже половина українських водіїв їздять на дизелі, понад 66% хочуть або задумуються над купівлею електрокару або гібридного автомобіля. Також 42% водіїв зазначають, що стали їздити рідше через підвищення цін на пальне та надалі їздитимуть лише за нагальної потреби.

18 серпня, Київ Війна суттєво вплинула на те, як українські водії користуються власними авто. Згідно з результатами опитування BlaBlaCar в липні 2022, в якому взяли участь понад 11 000 українських водіїв, основне завдання сьогодні — зекономити кошти. Майже половина українських водіїв їздять на дизелі, понад 66% хочуть або задумуються над купівлею електрокару або гібридного автомобіля. Також 42% водіїв зазначають, що стали їздити рідше через підвищення цін на пальне та надалі їздитимуть лише за нагальної потреби.

Вибір пального

Майже 50% опитаних українських водіїв є власниками дизельних автомобілів. Незважаючи на те, що ціна на дизельне пальне в Україні зараз є найвищою серед інших видів пального, легкові автомобілі на дизелі мають суттєві переваги: є більш економними у витраті палива (на 30–40%) та мають довший термін експлуатації до мільйона кілометрів без капітального ремонту.

Ще 29% водіїв їздять на бензині, 17% користуються бензиновими автомобілями із встановленими газовими установками, 6% автомобілі на газу і лише 1% електромобілі.

Перехід на електрокари та гібридні автомобілі

За даними інституту досліджень ринку авто в Україні, з січня по червень 2022 року українці придбали 8,2 тисячі електромобілів. Цей показник на 29,6% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Підвищення зацікавленості електричними автомобілями підтверджують і результати дослідження BlaBlaCar – понад 66% українських водіїв думають про купівлю електричних або гібридних автомобілів. Серед причин, які назвали водії:

  • 41% відповідей: Зростання цін на пальне
  • 36% відповідей: Економічна вигода від користування електромобілями.

Серед електроавтомобілів, якими вже користуються на BlaBlaCar, найпопулярнішими є Nissan Leaf, Toyota Prius та Tesla. 

Поїздок стало менше, переважна більшість з них — по роботі і до рідних

Для 23% водіїв частота поїздок не змінилася, а понад 42% опитаних українців зазначають, що стали їздити рідше під час війни. Серед причин вказують ріст цін на пальне (52%) та зменшення потреби в регулярних поїздках (36% респондентів).

Переважно українці їздять по роботі (58%), побачитись з близькими (46%) та за волонтерськими потребами (14%). При цьому, ці поїздки як правило на довгі дистанції між містами України (49% респондентів). 

Українці планують заощаджувати

Аби зберегти кошти, українці планують частіше пропонувати спільні поїздки у власному авто майже 60% респондентів зазначили, що хочуть частіше брати попутників в подорожі, щоб компенсувати витрати на пальне. Ще 43% водіїв зазначили, що планують суттєво скоротити поїздки на авто та планувати їх лише за потреби.

Методологія

Дослідження проводилось методом онлайн-анкетування. Відбувалося з 28 липня до 12 серпня 2022 року серед користувачів BlaBlaCar в Україні. В ньому взяли участь 11 579 респондентів. 

Про BlaBlaCar

BlaBlaCar — це найбільша у світі платформа для поїздок, заснована на спільноті людей, що дозволяє понад 100 мільйонам користувачів подорожувати у 22 країни світу. BlaBlaCar використовує технології, щоб заповнити вільні місця в дорозі, об’єднуючи користувачів, які шукають поїздки з попутниками або на автобусі, і роблячи поїздки більш доступними та зручними. BlaBlaCar щорічно скорочує викиди CO2 на 1,6 млн тонн і об’єднує більше ніж 120 млн людей. Для додаткової інформації: www.blablacar.com.ua

By using our website, you accept that we use cookies to perform analytics and produce content & ads tailored to your interests. Read our policy on cookies usage

Offer a ride